Gbg session med besök av Umeå

Holla!

Igår drog jag och Fred in till Göteborg för att köra gbg session med lite folk. Phille och Lugge från Umeå var på besök i Göteborg som vi senare mötte upp. Hampus Behm, Patrick och Oscar Polya från Onsala mötte vi upp vid centralen och Javiga och Nicolas från gbg var också med.
Första spotet blev läppstiftet. Fred satte opposite feeble to 180 barspin! Det var helt sjukt. Jag satte luc-e grind som jag blev nöjd med och Poya var hyffsat nära feeble hard 180.
När vi hade chillat klart vid läppstiftet så begav vi oss till "kanotbanksen" vi chillade mest där men fred drog i alla fall ett ganska sick barspin gap.
Efter det så drog vi vidare mot ett spot som enligt många förra sommaren var Göteborgs bästa spot, esperantoplatsen. Nu har dom satte upp en massa "grindstopps" så att man inte kan cykla på dom men de går att köra imellan dom. Hur som helst, jag satte några saker som jag blev riktigt nöjd över där. Hang5, pedal5, och nästan nosemanual över den sista curben. Phille var också grymt nära på hang5 över. Fred satte även manual barspin på sista curben, smutt!
När vi var klara där så var de flesta ganska hungriga så vi drog till järntoget för att käka på Burgerking. Efter en liten pause där så drog vi till Childstore. Jag hade den sjukt grymma oturen att få punka precis utanför så jag fick tillbringa tiden med att byta slang och pumpa. Några köpte lite saker där och alla var nöjda och glada. Sen drog vi bort mot majorna med ett stopp vid masthugget. Jag och Lugge som tidigare som störst tagit 3stegs trappa i barspin tog för första gången en 4stegs trappa. Fred ägde oss och drog en 180 barspin ner, den va clean. Efter stoppet där så drog vi oss till betongbulorna. Fred drog en opposite smith 180 to halfcab barspin, fattar inte hur killen kan göra barspin så enkelt? Hur som helst, jag och Phille körde även hang5 tåg över en hyffsat lång grejj.
Efter besöket vid majorna så begav vi oss mot chalmers med ett litet stop vid en wallride. Jag drog  några wallride 180´s och jag tror att Phille, Lugge, Fred och Hampus också gjorde det. Fred drog även wallride to barspin av och wallride to crankflip av. Efter wallriden så drog vi vidare upp för en sjukt lång backe så vi var tvugna at ta en liten drickapause innan vi begav oss nedför til chalmers. Fred drog feeble grind nedför olgas och även opposite feeble grind fast på andra sidan. När vi hade gjort vad vi skulle där så drog vi in till en gård ovanför olgas trappor och där gjorde jag min första ice grind to barspin. Fred drog givetvis också det. Nicolas lärde sig nästa luc-e där och Hampus körde en smutt feeble opposite 180. Javiga drog även en smith to feeble tror jag och Lugge drog även en feeble hard 180.
Efter de spotet så körde vi vidare mot "willysräcket". Putte drog en massa double peg grind to hopover och retade oss övriga, inte kul! Hampus var hyffsat nära, phille var sådär nära och nicolas satte de tillslut. Jag var verkligen sämst på de! Fred satte äver opposite double peg grind to 180. ja satte en hyffsat lång
Jag satte däremot en luc-e grind som jag blev ganska nöjd med.
När vi var klara där så drog vi oss mot actionpark och där chillade vi mest. Fred drog i och för sig en sick barre nedför en trappa och jagoch putte gjorde luc-e grind nedför en ganska hög curb.
Där slutade dagen. Det blev alltså en riktigt lyckad dag. Soligt och fint väder. Man kunde köra t-shirt ändå fram till actionpark. Här kommer även lite foton. Sorry för att vi inte fotade alla men här kommer några bilder i alla fall.
Även sjukt kul att Phille och Lugge kom ner hit, de får vi verkligen göra om!

Här kommer några få bilder som vi tog.









/Hampus


Kommentarer
Postat av: D1

röjjig dag! fett najs

2009-04-19 @ 18:31:51
Postat av: D2

aaah det var kul :)

2009-04-19 @ 19:10:27
Postat av: FRED

det var grymt roligt!

2009-04-19 @ 19:46:06
URL: http://unlimitedbmx.blogg.se/
Postat av: Hampus

aa måste göras om ;)

2009-04-19 @ 19:47:51
URL: http://unlimitedbmx.blogg.se/
Postat av: pontus

kan man köpa kinkbikeco solglasögon på childstore?

2009-04-19 @ 20:06:04
Postat av: pontus

kan man köpa kinkbikeco solglasögon på childstore?

2009-04-19 @ 20:07:03
Postat av: philip

kommer till götet nästa helg ses då

2009-04-19 @ 21:36:26
Postat av: Anonym

vafan, se till att ta mer bilder och filma sönder så ni kan skicka till mig på msn, KOM IGEN NU KILLAR

2009-04-19 @ 22:19:34
Postat av: Fabian

Nästa helg är jag på!

2009-04-19 @ 22:55:44
URL: http://unlimitedbmx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0